نقد و بررسی
کتاب آثار و نظریه های یادگیری حرکتیمشخصات
ناشر
علم و حرکت
نویسنده
علی حاج حسن طهرانی, شهاب پروین پور
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
283
کتاب آثار و نظریه های یادگیری حرکتی نوشته علی حاج حسن طهرانی، شهاب پروین پور, توسط انتشارات علم و حرکت به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: تربیت بدنی و علوم ورزشی, رویکرد پویایی بوم شناختی, مبانی نظری یادگیری حرکتی
به جرأت میتوان گفت که امروزه علم روانشناسی شاخه های تخصصی بسیاری دارد که یکی از مهمترین و قدیمی ترین آنها یادگیری است.
یادگیری نه فقط به عنوان زمینة علمی که در توسعه روانشناسی نقش مهمی ایفا کرده مورد توجه است، بلکه از آنجایی که سایر رشته های روانشناسی، یادگیری را پایه و اساس شناسایی مسائل و موضوعات مورد بحث خود میدانند نیز حائز اهمیت است.
در همین راستا حیطة یادگیری حرکتی نیز به عنوان یک زیرمجموعه از رشته تربیت بدنی که ریشه در روانشناسی دارد، شکل گرفته است که با توجه به تفکیک رشته تربیت بدنی به گرایشهای مختلف و به وجود آمدن مجموعه ای نوین از رشته های تخصصی، مطالعه و تحقیق در مورد بنیانهای نظری این رشته ها بسیار ضروری و مهم به نظر میرسد.
معرفی مباحث کتاب آثار و نظریه های یادگیری حرکتی
- مقدمه و معرفی مبانی نظری یادگیری حرکتی
- نظریه پردازش اطلاعات
- نظریه حلقه بسته آدامز
- نظریه طرحواره اشمیت
- مهارت خاص
- نظریه بوم شناختی ادراک عمل گیبسون
- نظریه بوم شناختی شاخه سیستم های پویا
- نظریه بوم شناختی شاخه تنظیم رفتار
- رویکرد پویایی بوم شناختی
- مدل نقطه چالش
- یاگیری مشاهده ای
- نورون های آینه ای
0دیدگاه