نقد و بررسی
اکتساب مهارت در ورزشمشخصات
ناشر
حتمی
نویسنده
مارک ویلیامز, نیکلاجی . هاجژ
مترجم
منصوره مکبریان, احمد نیک روان, ولی الله کاشانی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
442
کتاب اکتساب مهارت در ورزش نوشته مارک ویلیامز, نیکلاجی . هاجژ با ترجمه ولی الله کاشانی، احمد نیک روان، منصوره مکبریان، توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم تربیت بدنی و ورزش, رشته های ورزشی, بهینهسازی شرایط تمرین
اکتساب و اجرای مهارت از مفاهیم اساسی در حرکات انسانی هستند. پیشرفت انسان از حرکات ابتدایی به ماهرانه، شامل توسعه توانایی کنترل عضلات بدن و تغییراتی اساسی در قابلیت های شناختی او خواهد بود. در جهت افزایش به این قابلیت ها استفاده از اصول و روش های علمی و آشنایی با مفاهیم مرتبط با عملکرد انسان ضروری می نماید. کتاب حاضر با ویژگی هایی متمایز از سایر کتاب ها،در تلاش برای گردآوری و معرفی این اصول و روش ها است. استفاده از علوم ومنابع علمی به روز می تواند در جهت اهداف یاد شده مفید واقع شود. در این راستا کتاب حاضر که تألیف جمع بزرگی از پژوش گران و صاحب نظران بین المللی مؤثر حیطه علوم ورزشی است را انتخاب کرده و برای استفاده مخاطبین فارسی زبان ترجمه شده کردیم.
معرفی مباحث کتاب اکتساب مهارت در ورزش
بخش اول: ارائه اطلاعات
- نقش و کاربرد بازخورد افزوده در اکتساب مهارتهای حرکتی، ریچارد ای. مگیل و دیوید آی. اندرسون
- روش ترکیبی، برنامهریزی زمانی برای تمرین مشاهدهای، نیکول تی. اونگ و نیکولا جی. هاجز
- تأثیر کانون توجه بر کارایی حرکتی، کیت آر.لوش، گابریل ولف، و ربکا لیوتویت
- پیشرفتها در یادگیری حرکتی پنهان، ریچارد اس. دابلیو. مسترز و جمی ام. پولتون
بخش دوم: بهینهسازی شرایط تمرین
- تداخل زمینهای، محدودیتها و تعمیمپذیری، تیموتی دی لی
- تصویرسازی ذهنی، مشاهده حرکت، و یادگیری مهارت، آیدان موران، مارک کمپل، پل هولمز، و تاد مکاینتایر
- دینامیک بومشناختی و طراحی یادگیری حرکتی در ورزش، کیت داویدز، دوارت آراخو، رابرت هریستوفسکی، پدرو پاسوس، و جیا یی چو
- بازنمایی، ایجاد، و انتقال توالیهای ساده و پیچیده حرکتی، چارلز اچ. شیا و دیوید ال. رایت
- پژوهش در راهنمایی فیزیکی، اصول تکمیلی و شواهد مکمل، نیکولا جی. هاجز و پل کامپانیارو
بخش سوم: مباحثی در یادگیری حرکتی
- یادگیری حرکتی از دیدگاه انگیزشی، ربکا لتوایت و گابریل ولف
- تثبیت مهارت حرکتی، ماکسیمم ترمپ و لو پروتهآ
- دورههای شاخص، دورههای حساس و آمادگی برای یادگیری مهارت حرکتی، دیوید. آی. اندرسون، ریچارد. ای. مگیل و رجیس تووارک
- مکانیسمهای اجرای فعالیت مشترک ماهرانه، تری اسکنازی، روبرشت وندرول، و ناتالی سبانز
- یادگیری مهارتهای حرکتی و مبانی عصبی آن، کتی پی. وادن، میکائیل آر. بوریچ، و لارا ای. بوید
بخش چهارم، عملکرد ماهرانه
- توسعه مهارت ورزشی، جین کوته، جنیفر مورفی- میلز، و بروس آبرنتی
- رفتار پیشبینی و تبحر در اجرا، بروس آبرنتی، دیمین فارو، آدام دی. گورمن، و دیوید ال. مان
- تبحر ادراکی، مهارتهای قابل آموزش و تمرین، جو کازر، کریستوفر ام. جانل، جوان ان. ویکرز، و ای. مارک ویلیامز
- شناخت تجسمی، از زمین بازی تا کلاس درس، کارلی کونترا، نیل بی. آلبرت، و سیان ال. بیلاک
- مهارتهای برجسته، ویژگیهای عمومی و اختصاصی در یادگیری حرکتی، گاوین برسلین، ریچارد ا. اشمیت، و تیموتی دی. لی
- بخش پنجم، پژوهش، نظریه، و کاربرد عملی، چالشها و راهکارها
- از نظریه تا کاربرد عملی، «دستی بر آتش کار» در بریتانیا!، ا. مارک ویلیامز، پل فورد، جو کازر، اولیور لوگان، و استفورد ماری
- کار میدانی (نیمکره جنوبی)، کریس باتون و دیمین
0دیدگاه