نقد و بررسی
اقتصاد خلاق در ایرانمشخصات
ناشر
آماره
نویسنده
جواد حسین زاده, عزیزاله فرهادی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1394
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
152
کتاب اقتصاد خلاق در ایران نوشته جواد حسین زاده, عزیزاله فرهادی, توسط انتشارات آماره به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: اقتصاد, صنایع و تاثیرپذیری از سیاستهای اقتصادی، توسعه اقتصاد داخلی و بینالمللی
بازار صنایع دستی به عنوان بخشی از بازار صنایع فرهنگی[1](صنایع خلاق[2]) به دلیل وابستگی متقابل به آن صنایع و تاثیرپذیری از سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و وضعیت اقتصادی کشور و جهان، با صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) ارتباط متقابل داشته و بهبود آن در گرو بهبود وضعیت صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) میباشد. از این رو رشد و توسعه بازار صنایع دستی در گرو رشد و توسعه اقتصاد داخلی و بینالمللی میباشد. باید به این مهم توجه کنیم که صنایع دستی و به طور کلی صنایع فرهنگی هر کشور به دلیل عقبه تاریخی، مذهبی و حتی سیاسی کشور متفاوت از کشورهای دیگر است. همین خصوصیات باعث شده است که اولاً قدرت رقابت پذیری بالایی داشته باشد،
ثانیاً به دلیل کاربر بودن آن و نیاز اندک به سرمایه، در سند چشم انداز بسیاری از کشورهای موفق دنیا، صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) محور توسعه قرار گیرد. به ویژه آنکه در عصر کنونی با توجه به جهانی شدن اقتصاد کشورها و تأثیرپذیری آنها از یکدیگر، صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) به دلیل متکی بودن به پتانسیلهای داخلی از دنیای بیرون تأثیرپذیری کمتری داشته است، فلذا نقش مهمی در توسعه پایدار هر کشور ایفا میکند.
معرفی مباحث کتاب اقتصاد خلاق در ایران
- امکان سنجس، نیاز سنجی و مکان سنجی بازارهای هدف داخلی
- انتخاب و اولویت بندی راهکارهای افزایش فروش صنایع دستی
- بررسی تهدید های موجود در بازارهای هدف خالی
- بررسی اماکن و مناطق قابلیت دار جهت عرضه و فروش محصولات صنایع دستی
- بررسی قوانین وارداتی کالاهای صنایع دستی خارجی در داخل کشور
- بازار رقابت پذیر صنایع دستی، بایدها و نبایدها
0دیدگاه