نقد و بررسی
کتاب برندسازی مقصد گردشگریمشخصات
ناشر
دنیای اقتصاد
نویسنده
بیل بیکر
مترجم
ساسان قاسمی, علی صمیمی
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
222
کتاب برند سازی مقصد گردشگری نوشته بیل بیکر با ترجمه علی صمیمی، ساسان قاسمی, توسط انتشارات دنیای اقتصاد با موضوع اقتصاد, اقتصاد گردشگری, تعهد و نوآوری در گردشگری به چاپ رسیده است.
برند مکانی عبارت است از مجموعهای از افکار، احساسات و انتظاراتی که مردم در مورد یک محل دارند. برندسازی مکان، چارچوب و ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز و سازماندهی مشخصههای برتر و رقابتی یک مکان فراهم میآورد که این مشخصهها باید ریشه در حقایق داشته باشند. مستقل از نیت و قصد خوبی که باید در یک برندسازی وجود داشته باشد، برندسازی شهر با چالشهای زیادی مواجه میشود و این برندسازی احتیاج به اشتیاق، تعهد و نوآوری دارد. علت بسیاری از این چالشها آن است که شهر صاحب مشخصی ندارد و در مالکیت افراد خاصی نیست. بنابراین،برندسازیِ مکان، به سطح بالایی از همکاری بین افراد نیاز دارد و تمامی ذینفعان موجود در یک مکان باید رویکردهای تعریف شده برای آن مکان را با آغوش باز بپذیرند.
معرفی مباحث کتاب برندسازی مقصد گردشگری
- دنیای برند و برندسازی
- چرا عمل پر زحمت برندسازی مکان
- چالش های برندسازی مکان
- چه چیزهایی برندی می شوند و چرا
- آمادگی برای آغاز کار نیروها
- آماده شروع شوید
- هفت مرحله تا برند مکان
- مرحله اول بررسی کنید جایگاه شما در جهان کجاست
- مرحله دوم تحلیل و بتری شما به چه چیزی مشهور خواهید شد
- معماری و همسویی برند چه ارتباطاتی دارد
- شمرده سخن گفتن
- و..
0دیدگاه