بازخورد درباره این کالا

رویارویی کاپیتالیزم و سوسیالیزم

0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

آماره

نویسنده

جان استوارت میل

مترجم

حسین فلاحی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

چهارم

تعداد صفحات

144

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
100,000 تومان
بروزرسانی قیمت: 9 بهمن 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

رویارویی کاپیتالیزم و سوسیالیزم

مشخصات

ناشر

آماره

نویسنده

جان استوارت میل

مترجم

حسین فلاحی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

چهارم

تعداد صفحات

144

نمایش بیشتر - بستن

کتاب رویارویی کاپیتالیزم و سوسیالیزم نوشته جان استوارت میل با ترجمه حسین فلاحی ویراستار فرهاد نوع پرست, توسط انتشارات آماره به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: اقتصاد, نقائص و نارسایی‌های دو نظام سوسیالیسم و سرمایه‌داری

جان استوارت میل، متولد 20 مه 1806.م در لندن، از متفکرین برجسته سده‌ی نوزدهم به شمار می‌آید. وی را از اندیشمندان سرآمد دوران مدرن دانسته‌اند. دوران حیات استوارت میل مقارن با آغاز دوران انقلاب صنعتی بوده، دوره‌ای که با دگرگون‌سازی ساختار اجتماعی ـ اقتصادی انگلستان، موجبات دگرگونی و تغییر نظام فکری ـ فلسفی آن کشور را نیز فراهم ساخت. در مقابل، استوارت میل نیز که فرزند زمانۀ خویش بود، با تعمق در مسائل، موضوعات و دگرگونی‌های پیرامون خویش و با تکیه بر استنتاجاتِ حاصل از این رهگذر به رهنمون‌سازیِ جامعه به مرحله‌ای متعالی‌تر اهتمام ورزید.

ساختار اندیشه‌های اصلی استوارت میل عمدتاً مبتنی بر تجربه‌گرایی، اصالت فایده و دموکراسی است. با این حال، مفهوم عدالت در هسته‌ی مرکزی نظریات وی جای دارد. وی در این راستا مفهوم «عدالت توزیعی» را مطرح می‌سازد، که این مفهوم را در اصل از اندیشه‌های ارسطو برگرفته است. بر اساس این مفهوم، که میل آن را والاترین اصل عمومی عدالت اجتماعی می‌داند، نظام جامعه بایستی با تمامی افرادی که در مقیاسی برابر به جامعه خدمت نموده‌اند، رفتاری به یک اندازه نیکو داشته باشد.

اثری که پیش روی داریم، جان استوارت میل کوشیده است که با قرار گرفتن در جایگاهی بی‌طرف و توأم ساختن استدلال‌های خود از منظر قضاوت‌گرانه نقائص و نارسایی‌های دو نظام سوسیالیسم و سرمایه‌داری را مورد بررسی قرار دهد. از همین روی است که وی را آشتی‌دهنده و میانجی مکاتب سیاسی لیبرالیسم و سوسیالیسم و برجسته‌ترین نماینده فکری «سوسیال لیبرالیسم» دانسته‌اند، همان‌گونه که در اثر حاضر نیز خواهیم دید، وی در خصوص تضادهای ساختاری نظام اقتصاد سرمایه‌داری، نه راهکارهای افراط‌گرایانه بلکه نوعی خط مشیِ اصلاح‌طلبانه را در پیش می‌گیرد، چرا که به زعم وی نارسایی‌های موجود در چارچوب نظام اقتصادِ سرمایه‌داری از طریق انجام اصلاحات مرتفع خواهند گشت.

معرفی مباحث کتاب رویارویی کاپیتالیزم و سوسیالیزم

  1. مقدمه
  2. انتقادات مکتب سوسیالیزم بر نظام سرمایه داری
  3. بررسی انتقادات سوسیالیسم در خصوص نظام سرمایه داری
  4. دشواری های پیش روی سوسیالیزم

امتیاز کاربران به:

رویارویی کاپیتالیزم و سوسیالیزم (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه