نقد و بررسی
بررسی تجارت درون صنعت میان ایران و شرکای عمده تجاری سعید راسخی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیمشخصات
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
نویسنده
سعید راسخی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1390
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
238
کتاب بررسی تجارت درون صنعت میان ایران و شرکای عمده تجاری نوشته سعید راسخی, توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: اقتصاد, اقتصاد دانشگاهی, بررسی مبانی نظری تجارت بینالملل, روششناسی اندازهگیری تجارت درونصنعت
کتاب کنونی ضمن بررسی مبانی نظری تجارت بینالملل و همچنین روششناسی اندازهگیری تجارت درونصنعت، به بررسی تجارت درونصنعت ایران با شرکای عمده تجاریاش، بررسی الگوهای تجارت بینصنایع و درونصنعت و تجارت درونصنعت ایران در سه سطح؛ کشور، صنعت و گروه کالا پرداخته که در این رابطه، شاخصهای ایستا و پویای تجارت درونصنعت ایران در سطوح دوجانبه و چندجانبه بررسی شده است. در این کتاب ضمن مرور مبانی نظری سیاستهای تجاری در چارچوب تجارت درونصنعت و با توجه به نتایج محاسبات انجام شده، به بررسی مزیتهای نسبی و رقابتی کشور پرداخته شده است.
مباحث کتاب بررسی تجارت درون صنعت میان ایران
- مروری بر تئوری های تجارت بین الملل
- مبانی نظری اندازه گیری تجارت درون صنعت
- تجارت درون صنعت ایران در سطح کشور
- تجارت درون صنعت ایران در سطح صنعت
- گروه کالاهای تجارت درون صنعت ایران
- تجارت درون صنعت و سیاست های بازرگانی خارجی ایران
- نتیجه گیری و پیشنهادات
0دیدگاه