نقد و بررسی
شناخت بیماری های کار و کسب و راهکارهای درمانمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
پرویز درگی
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
307
کتاب شناخت بیماری های کار و کسب و راهکارهای درمان 101 سندرم سازمان نوشته پرویز درگی, توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی, کسب و کار, سندروم تروریست سازمانی, سندروم گروه اندیشی
نشانگان یا سَندرم در پزشکی و روانشناسی آمیزهای از علائم و نشانهها هستند، که حاکی از اختلالی خاص میباشند. سندرم به معنی مجموعهای از خصوصیات قابل تشخیص بالینی است. ph,d نشانههای بیماری (که توسط بیمار گزارش میشود)، علائم پزشکی (که توسط پزشک دریافت میشود) و پدیدهها و خصوصیاتی که معمولاً با هم اتفاق میافتند. بنابراین وجود یکی از این مشخصهها به پزشک در مورد وجود بقیه ویژگیها هشدار میدهد. در سالهای اخیر از این واژه خارج از پزشکی در ارتباط دادن میان چند پدیده مربوط به هم استفاده شدهاست. درگذشته معمولاً وقتی چند نشانه و علامت همراه یکدیگر در بیماری دیده میشد و پزشکی که متوجه همراهی آنها شده، نمیتوانست علت خاصی برای بروز آن علائم بیابد به مجموعهی آن علائم سندرم اتلاق میکرد.
اولین بار ابنسینا در کتاب قانون در طب به وجود مجموعهی نشانه و علامت ویژه در برخی بیماریها اشاره کرده است.
اما سندرمها به دنیای پزشکی خلاصه نمیشوند. سندرم در دنیای کاروکسب استعارهای است که از دانش پزشکی برگرفته شده تا بتوان به ارزیابی دقیق سازمان و کاروکسب پرداخت.
معرفی مباحث کتاب شناخت بیماری های کار و کسب
- سندروم ونگوگ یا سندروم هنرمندان
- سندروم تروریست سازمانی
- سندروم تغییر مکرر
- سندروم اعتیاد بچه همسایه
- سندروم سیب لکه دار
- سندروم یکسو نگری در انتخاب مدیران
- سندروم گروه اندیشی
- سندروم این وظیفه من نیست
- سندروم آپولو
- سندروم بطالت اجتماعی
- …..
0دیدگاه