نقد و بررسی
استراتژی بازاریابی ترازمندمشخصات
ناشر
ترمه
نویسنده
محمد آقایی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
300
کتاب استراتژی بازاریابی ترازمند با نگاه به رویکرد نسل سوم بازاریابی و مدل Scorpio (از تدوین تا پیادهسازی)نوشته دکتر محمد آقایی, توسط انتشارات ترمه به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی, اجرای مرحله پیاده سازی, تحلیل کسب آمادگی بنگاه
کتابی که می خوانید بر اساس تفکر ترازمند تدوین و طراحی شده است و تفکرات پاول فیفلد و نگاه به نسل سوم و جدید بازاریابی از دید کاتلر به عنوان محور و زاویه دید مورد تاکید قرار گرفته است. این کتاب درصدد ارائه یک رهنمود اثربخش و کارآمد به منظور برنامه ریزی و اجرای استراتژی بازاریابی ترازمند در شرکتها می باشد. به عبارتی این کتاب طرح ساده و نسبتاً جامعی است که مدیران و متخصصین را در ایجاد یک شرکت ایمن و پایدار در بازارهای رقابتی پویا و بی رحم یاری می رساند.
واژه ایمن و پایدار به معنای ایجاد شرکتی متعالی و با سطح آمادگی بالاتر است که اساس آن بر محصول یا خدمت قابل ارائه تمرکز ندارد، بلکه ضمن تاکید بر طراحی آمیخته بازاریابی اثربخش و کارآمد، مشتریانی که هزینه دستیابی به محصولات یا خدمات را جهت انجام کاری که به نظر آنها لازم الاجراست نیز مورد تاکید قرار میدهد. و این آمیخته باید با رویکرد تمایز نسبت به رقبا و همچنین پذیرش از سمت مشتریان مورد تاکید قرار می گیرد.
معرفی مباحث کتاب استراتژی بازاریابی ترازمند
- اول فرایند طراحی و پیاده سازی مدل SCORPIO
- تحلیل توانسنجی و سطح آمادگی بنگاه
- تدوین ارائه استراتژی بازاریابی SCORPIO
- آهنگسازی بین اجزاء ماده SCORPIO
- اجرای مرحله پیاده سازی مدل SCORPIO از استراتژی تا تاکتیک
- تحلیل کسب آمادگی بنگاه برای استراتژی بازاریابی
- عوامل داخلی شرکت
- استراتژی شرکت
- اهداف بازاریابی
- تدوین و ارائه استراتژی بازاریابی SCORPIO
- صنعت یا بازار
- کارکردهای تحقیقات بازار
- ……..
0دیدگاه