نقد و بررسی
دهه هفتادی ها آدم فضایی نیستندمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
گویی کاستین
مترجم
فاطمه درگی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
192
کتاب دهه هفتادی ها آدم فضایی نیستند نوشته گویی کاستین با ترجمه فاطمه درگی, توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی, سرمایه گذاری در نسل اثربخش, نسل هزاره های ها, پول و سرمایه گذاری
نسلهای جدید که نسل هزاره (Y ) و نسل زد ( Z) یا نسل اینترنت نامیده شدهاند، هم برای سیاستگذاران در ساحت اجتماع، سیاست، و فرهنگ، کمتر شناخته شدهاند و هم برای نسل ایکس (X ) و هم برای والدین خود که از نسل بیبیبومر هستند.
نسل بیبیبومر را در ایران، متولدین سالهای 1340 و قبل از آن میدانند. نسل ایکس که نسل اکسل نیز نامیده میشوند، متولدین دههی شصتی هستند. نسل هزارهایها، دههی هفتادی هستند، و نسل زد یا پسا زد، بومیان دیجیتال هستند که همزادند با اینترنت، فضای مجازی، رسانههای اجتماعی و تکنولوژیهای نوین.
واژههایی نظیر “اختلاف بین نسلها” بتدریج و به مرور زمان به “تفاوت بین نسلی” تغییر یافت و تصحیح شد، اما همچنان برای درک دقیق این تفاوت بین نسلی در سبک زندگی، عادات، سلیقهها و علائق نسل هزاره و نسل زد و نسل پسا زد باید بکوشیم.
بهنظر میرسد هر چه این “تفاوت زاویه دید” برای والدین، مدیران، و سیاستگذاران مشخص شود، هم از تعارضها و تنشها کاسته خواهد شد، و هم نسلها برای پیشبرد فعالیتها در خانه، اجتماع، فرهنگ و کشور همافزایی خواهند داشت.
خوشبختانه کتابی که می خوانید – دههی هفتادیها آدم فضایی نیستند – ویژگیهای این نسلها را به تفکیک معرفی کرده و با تکیه بر سبک زندگی دههی هفتادیها، مجموعهی وسیعی از رفتارها، عادات، سلیقهها و علائق و بویژه دغدغههای آنان را معرفی میکند که گاه به شگفت میآئیم.
معرفی مباحث کتاب دهه هفتادی ها آدم فضایی نیستند
- این شما این تکنولوژی و این هم نسل هزاره ای ها
- ما در اقتصاد محتوایی زندگی می کنیم
- شکاف بزرگ تکنولوژی
- از نو ساختن طرز تفکر
- شروع کردن
- ویدئو محتوایی با قدرت انکارناپذیر
- نسل هزاره های ها پول و سرمایه گذاری
- سرمایه گذاری در نسل اثربخش
0دیدگاه