نقد و بررسی
زنجیره ارزش به صورت کاربردیمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
امیر رحیمی نژاد
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
128
کتاب زنجیره ارزش به صورت کاربردی نوشته امیر رحیمی نژاد, توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی, بازاریابی و کسب و کار, تحلیل زنجیره ارزش, واژه زنجیره ارزش
واژه زنجیره ارزش را نخستین بار مایکل پورتر، استاد ممتاز دانشگاه هاروارد، در سال 1980 بهکار برد.
تعریف ساده و کاربردی و عملیاتی پورتر از این واژه چنین است: مجموعه اقداماتی که سازمان انجام میدهد تا برای مشتریان خود ارزش خلق کند. با استفاده از آن میتوانیم منابع ارزش را در سازمان مورد شناسایی قرار دهیم.
حتی کسانی که در کسبوکارهای متفاوت امروزی (مثلاً پلتفرمهای دیجیتال) فعالیت میکنند، میتوانند از نوع نگاه پورتر الهام بگیرند.
برای فهم اینکه چطور باید تحلیل زنجیرهی ارزش انجام داد، یک کسب و کار باید اول بداند که زنجیرهی ارزشش چیست؟ زنجیرهی ارزش، طیف کاملی از فعالیتها شامل طراحی، تولید، بازاریابی و توزیع را در بر میگیرد که کسبوکارها برای تبدیل یک محصول یا خدمت از “مفهوم” به “تحویل به مشتری” طی میکنند.
معرفی مباحث کتاب زنجیره ارزش به صورت کاربردی
- کلیات تحقیق
- مبانی نظری تحقیق
- روش تحقیق
- تجزیه و تحلیل داده ها
- نتیجه گیری و پیشنهادات
0دیدگاه