نقد و بررسی
قیمت گذاری با نگاه بازاریابیمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
پرویز درگی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
گالینگور
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
298
کتاب قیمت گذاری با نگاه بازاریابی نوشته پرویز درگی, توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی، موفقیت در کسب و کار، قیمت گذاری در بازارها، سرمایه گذاری
به پرسش اصلی بازگردیم. چه قیمتی را باید انتخاب کرد؟ پاسخ این پرسش را ابتدا از زبان فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین بخوانیم که با یک ضربالمثل روسی میدهد: در هر بازاری دو احمق وجود دارد: فردی که قیمت محصول خود را خیلی کم تعیین میکند و فردی که قیمت محصول خود را خیلی زیاد تعیین میکند. دربارهی قیمت پایین میدانیم که موجب افزایش فروش میشود، اما با سود کم. به علاوه قیمت پایین، سبب میشود که مشتریان، دید و نگاهشان را به محصول کاهش میدهند. جالب آنکه کاتلر، نگرانی دیگری را نیز مطرح میکند و آن زمانی است که شما قیمت بالا را میدهید. این کار سبب میشود که فروش و مشتری را از دست میدهید. پیتر دراکر میگوید: تعیین قیمت بالا همواره بازار جدیدی را برای یک رقیب ایجاد میکند. البته در محصولات لوکس تأکید کردهام که قیمت را شرکت تعیین میکند نه بازار.
معرفی مباحث کتاب قیمت گذاری با نگاه بازاریابی
- بهره گیری از علوم مختلف در سیاست قیمت گذاری
- عوامل اصلی دوازده گانه ی اثرگذار بر فرایند قیمت گذاری
- استراتژی های تعدیل قیمت (کاهش یا افزایش قیمت)
- ده استراتژی بدون تاریخ انقضا برای افزایش فروش
- قیمت گذاری خدمات
- قیمت گذاری محصولات لوکس
- قیمت گذاری کار و کسب های نوآفرین (استارت آپی)
- قیمت گذاری در بازارهای صادراتی
- کاربرد اصول، فنون و هنر مذاره در قیمت گذاری
- کاربرد نورومارکتینگ در قیمت گذاری
- کاربرد روانشناسی در قیمت گذاری
- اشتباهات متداول در قیمت گذاری و حساسیت مشتریان به قیمت
- باورهای غلط در قیمت گذاری
- توصیه هایی برای جمع بندی
0دیدگاه