نقد و بررسی
بازی پردازی در بازاریابیمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
اسکات هریس, کوین آگرمن
مترجم
سجاد خزائی, طیبه فروغی فر
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
184
کتاب بازی پردازی در بازاریابی نوشته اسکات هریس، کوین آگرمن با ترجمه طیبه فروغی فر، سجاد خزائی، توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
- _x000D_
موضوع کتاب: بازاریابی، نسل دیجیتال, مبانی بازاریابی, تکنولوژی های نوین
_x000D_
_x000D_
توجه مخاطب، “توجه مشتری”، “توجه مصرفکننده”، ملک طلق شرکتها نبوده و نیست. شرکتها برای به دست آوردن این گوهر نایاب یعنی “توجه” مخاطب، مصرفکننده، مشتری، ناگزیرند هزینه کنند و راههای تازه بیابند. “بازی پردازی” در زمرهی این راههای تازهای است که شرکتهای پیشرو جهانی خود را ملزم کردهاند تا در این باره سرمایهگذاریهای جدیدی راه اندازند، پایهگذاری کنند و تداوم بخشند.
شرکتهای پیشرو جهانی از آنجا که “مصرفکننده”، “مشتری”، و مخاطب را پی درپی و مداوم رصد می کنند، بخوبی دریافتهاند و با صراحت اذعان می کنند که تبلیغات 15 یا 30 ثانیهای شگفتانگیز، جشنوارههای پرزرقوبرق همراه با جوایز استثنایی و خیرهکننده، مسابقاتی که در رسانههای جمعی نظیر رادیو و تلویزیون برگزار می شوند، هم “توجه”، و هم “اثربخشی” خود را از دست دادهاند؛ چرا که نسل جدید یعنی نسل هزارهی سوم به این امور کم توجه اند.
نسل هزارهی سوم معروف به “نسل دیجیتال” که شبانهروز سروکارش با تکنولوژیهای نوین است، دلیلی نمی بیند که توجهی به برنامههای تلویزیونی و رادیویی نشان دهد، تمایلی ندارد برای خرید به فروشگاههای آراسته قدم بگذارد تا محصول یا کالای مورد نظرش را خریداری کند، علاقهای ندارد به صدای جذاب بلندگوهایی گوش بسپارد که خبر از تخفیفهای فوقالعاده می دهند، از شمیم خوش و موسیقی دلنشین فروشگاهها حظ ببرد که از مشتری دلربایی می کنند، یا مجذوب سردر فروشگاهها و تابلوهای رنگین نئون شود که او را برای ورود به فروشگاه دعوت می کنند!
معرفی مباحث کتاب بازی پردازی در بازاریابی
- روز یکم: آغاز به کار با بازیپردازی
- روزهای دوم تا چهارم: تعیین اهداف بازیپردازی
- روزهای پنجم تا نهم: گردهمآوری بازی
- روزهای دهم تا سیزدهم: شناخت بازیکنان
- روزهای چهاردهم تا هفدهم: تغییر رفتار به وسیله زیباییشناسی
- روزها هجدهم تا بیستویکم: تعامل بازیکنان شما با دینامیک ها
- روزهای بیستودوم تا بیستوششم: برانگیختن با مکانیزمها
- روزهای بیستوهفتم تا بیستونهم: اطلاعرسانی
- روز سیام: ممکن است شانس همیشه به نفع شما باشد
_x000D_
_x000D_
_x000D_
0دیدگاه