نقد و بررسی
مدل اسپین در فروشمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
نیل راکهام
مترجم
جواد عباسی, فریز طاهری کیا
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
204
کتاب مدل اسپین در فروش نوشته نیل راکهام با ترجمه دکتر فریز طاهری کیا، دکتر جواد عباسی، توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
- _x000D_
موضوع کتاب: بازاریابی، مروری اجمالی بر چرخه اسپین, چارچوب مدل اسپین
_x000D_
_x000D_
کتابی که می خوانید مدل فروش اسپین، خود را بهعنوان یک مدل مفید تثبیت کرده است؛ زیرا نشان می دهد که فروشندگان موفق چگونه به اهداف خود می رسند (این مدل بیشتر بر نیمکره چپ مغز تأکید دارد.) به همین صورت، مدلهای سبک اجتماعی و رازورمز سبکهای رفتاری مصرفکنندگان (که بیشتر بر نیمکرهی راست مغز تأکید دارد) از جمله نحوهی تعامل آنها با فروشندگان و نیز نحوهی تصمیمگیری برای خرید را بازگو می کند. این مدل می تواند در کنار مدل فروش اسپین مورد استفاده قرار گیرد، تا به ما نشان دهد که سبک رفتاری افراد از جمله فروشندگان چه تأثیری بر فرایند فروش دارد.
با بهکارگیری مدلهای چپ مغزی و راست مغزی به جامعیت نگری بهتری میرسیم. یکی از ارکان مدلهای راست مغزی تطبیقپذیری است که رفتارهای اثربخش برای اجرای استراتژی اسپین را تبیین می کند و از این طریق تأثیرگذاری رفتار فروشندگان را ارتقا می دهد. در حقیقت، نویسندهی این کتاب خاطرنشان می کند که برای اجرای موفق استراتژی اسپین، چهار عامل ضروری است که همهی آنها با مقولهی تطبیقپذیری در ارتباط است.
معرفی مباحث کتاب مدل اسپین در فروش
- مروری اجمالی بر چرخه اسپین
- چارچوب مدل اسپین
- امتحان کنید
- مراحل چهارگانه ملاقات فروش
- به کارگیری مدل اسپین
- تمرکز بر روی نیازهای خریداران
- سوالات از موقعیت
- سوالات از مشکلات
- و…
_x000D_
0دیدگاه