نقد و بررسی
آینده پژوهی در کار و کسبمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
پرویز درگی
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1394
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
175
کتاب آینده پژوهی در کار و کسب نوشته پرویز درگی، توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی, آینده نگری و بازاریابی, آینده پژوهی و تغییر کار و کسب ها
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
یکی از ایراداتی که به تحقیقات کمی در بازاریابی گرفته میشود، این است که تلاش میشود با مطالعهی آماری و عدد و رقمی رفتار مصرفکنندگان در گذشته، به تصمیمسازیهایی برای آینده بپردازد، درحالیکه با عینک دیروز و امروز نمی توان به فردا نگاه کرد. به همین دلیل است که در کشورهای توسعهیافته بخصوص امریکا، میزان اقبال به تحقیقات کیفی و دستیابی به اطلاعات و روندهای مغز خزنده و ضمیر ناخودآگاه فزونی گرفته است. به عبارتی لازم است برای موفقیت در تصمیم هایی که برای آینده گرفته می شود تا حد امکان تعصب به زمان گذشته و زمان حال را به حداقل برسانیم. و این نیاز به طراحی هوشمندانهی آینده دارد که موضوع علم آیندهپژوهی است.
آینده پژوهی چگونگی مواجهه با آینده را به ما می آموزد و هدف آن کشف، ایجاد و ارزیابی آیندههای ممکن، آیندههای محتمل و آیندههای مطلوب است. آیندهپژوه، نادانی هوشمندانه دارد؛ او عدم قطعیت را با جان و دل باور دارد، اما تلاش می کند این عدم قطعیت را مدیریت کند. او تصورات خویش و دیگران را به چالش می کشد. اهل روِیابافی است. داستانساز است. سناریونویس است. او یاد گرفته است که بشر می بایست خانهاش را در ابرها بسازد، اما پایههایش را روی زمین استوار کند. ساختن خانه در ابر نشان از به پرواز درآوردن تصورات و اندیشهورزی پارادایمشکن است و استواری در روی زمین اشاره به تلاش برای جامهی عمل پوشاندن به آن تصورات است. مگر نه اینکه رؤیا زیربنای ایده است؟ ……
معرفی مباحث کتاب آینده پژوهی در کار و کسب
- آینده پژوهی و تغییر کار و کسب ها
- مطالعات موردی درباره ی آینده
- آینده نگری و بازاریابی
_x000D_
_x000D_
- _x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
0دیدگاه