نقد و بررسی
کتاب مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابیمشخصات
ناشر
نشر علم
نویسنده
روبرت دی ویلیس
مترجم
کامبیز حیدر زاده, امین اسداللهی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1393
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
274
کتاب مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی نوشته پروفسور روبرت دی ویلیس با ترجمه کامبیز حیدرزاده، امین اسداللهی، توسط انتشارات علم به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: بازاریابی، تحقیقات بازاریابی
رویکرد اصلی کتاب مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی ارائه ساختار نسبتاً پیچیده ای از اطلاعات مربوط به تحقیقات بازار می باشد که بتواند خوانندگان را در درک منطق نهفته در خلق، استفاده و ارزیابی ابزارهای سنجش یاری نموده و احساس درونی تر و شهودی تری را نسبت به چگونگی استفاده از مقیاس های سنجش در آنان ایجاد کند. پس از آن، سعی بر آن بوده است که از طریق مرتبط ساختن سنجش با تجارب عینی و واقعی و با تکیه بیشتر بر درک مفهومی تا درک ریاضیاتی، اسرار نهفته در رویکرد سنجش را کشف نموده و در اختیار خوانندگان این اثر بگذارد. آنچه در این کتاب برای خوانندگان مفید و مثمرثمر جلوه نموده، تأکید بر ارائه اثری است که برای دانشجویان و دانشپذیران قابل دسترسی بوده و با توجه به پیشینه کمتر آن در بازار کتب علمی، حتی برای افرادی که تجربه کافی در زمینه سنجش دارند نیز آگاهی رسانی لازم را به همراه داشته باشد؛ که این امر نیز در کتاب ذیل محقق شده است. کتاب با بهره گیری از روش های نوین سنجش در علوم اجتماعی و علوم انسانی و نیز با بکارگیری مثال های ملموس در حوزه بازاریابی و تحقیقات بازار افق های جدیدتری را در این حوزه برای محققان و مطالعه کنندگان روشن نموده است.
معرفی مباحث کتاب مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی
- مرور کلی
- درک مفهوم متغیر پنهان
- پایانی
- روایی
- نکات راهنما در مقیاس سازی
- تحلیل عاملی
- مروری بر نظریه واکنش گویه ها
- سنجش در زمینه پژوهش های گسترده
0دیدگاه