بازخورد درباره این کالا

کتاب گروه های ماتریسی ویراست دوم

0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

دانشگاه صنعتی شریف

نویسنده

کریستوفر تپ

مترجم

محمدرضا درفشه, حدیثه صیدی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1399

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

218

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
104,500 تومان
بروزرسانی قیمت: 18 بهمن 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب گروه های ماتریسی ویراست دوم

مشخصات

ناشر

دانشگاه صنعتی شریف

نویسنده

کریستوفر تپ

مترجم

محمدرضا درفشه, حدیثه صیدی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1399

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

218

نمایش بیشتر - بستن

کتاب گروه های ماتریسی نوشته کریستوفر تپ با ترجمه محمدرضا درفشه، حدیثه صیدی, توسط انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: ریاضیات, تبدیلات خطی, گروه های ماتریسی, مجموعه ای از ماتریس

هرگاه V یک فضای برداری حقیقی باشد، مجموعه تبدیلات خطی وار ون پذیر از V به ر وی خودش یک گر وه تشکیل می دهد. وقتی که برای فضای برداری یک پایه انتخاب می کنیم می توان هرتبدیل خطی را بایک ماتریس نشان داد. هم چنین می دانیم که وقتی دو تبدیل خطی باهم ترکیب می شوند، ماتریس های متناظر با آنها درهم ضرب می شوند. ماتریسی که به تبدیل خطی همانی نسبت داده می شود همان ماتریس واحد است و ماتریسی که به معکوس یک تبدیل خطی نسبت داده می شود معکوس ماتریسی است که به خود تبدیل خطی نسبت داده شده است.
درنتیجه گر وه تبدیلات خطی ر وی یک فضای خطی چیزی نیست جزیک گر وه که عناصر آن از ماتریس های وار ون پذیر تشکیل شده اند. این گروه ها را گروه های ماتریسی ۱ می نامیم. گر وه های ماتریسی به دو دلیل اهمیت فوق العاده دارند، نخست اینکه چنانکه در فصل های آینده خواهیم دید، هر گر وهی را می توان به صورت مجموعه ای از ماتریس ها نمایش داد، دوم اینکه مکانیک کوانتومی به عنوان چارچوب بنیادی برای توصیف طبیعت یک ساختار خطی دارد و حالت های فیزیکی در فضای Matrix Groups۱۱ هیلبرت نشان داده می شوند و هر نوع تبدیلی ر وی این بردارها به صورت یک تبدیل خطی یا یک ماتریس در می آید.
دراین فصل مهمترین گر وه های تبدیلات خطی و یا متناظرباآن مهمترین گر وه های ماتریسی را معرفی می کنیم. درهرمورد به تبدیلات بی نهایت کوچک نیزنگاه می کنیم. تبدیلات بی نهایت کوچک ما را با مفهوم مولد برای گروه های ماتریسی آشنامی کند.توصیف خود را از ساده ترین گروه های ماتریسی آغاز می کنیم و سپس به گر وه های ماتریسی کلی تر خواهیم پرداخت.

امتیاز کاربران به:

کتاب گروه های ماتریسی ویراست دوم (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه