‌بساط تقلب در کنکور برچیده می‌شود

فروشگاه گیتامهر
۱ مرداد, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تقلب در کنکور

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در بحث تقلب کنکور یک‌هزار و ۳۶ نفر مطرح شده بود اما تقلب این تعداد محرز نشد بلکه مشکوک بودند و شبهه تقلب داشتند اظهار کرد: سازمان سنجش پیش از تصمیم‌گیری مجلس این تعداد را به عنوان دانشجو تلقی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تخلفات و تقلب صورت گرفته است افزود: شناسایی افرادی که از طریق تقلب و تخلف وارد دانشگاه شدند کار مستمر و تلاش گسترده‌ای می‌طلبد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه سازمان سنجش از سال گذشته دستگاه‌های کشف تقلب تهیه کرده و متقلبان قابل احراز شدند به طوری که امسال بیش از ۹۰۰ داوطلب تقلب قطعی و بالغ بر یکک‌هزار نفر متقلب مشکوک کشف شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باند متقلبان نیز در بسیاری از نقاط کشور از هم پاشیده شد گفت: تقریبا در حال حاضر باند سازماندهی شده متقلبان برچیده شده است.

فلاحی یادآور شد: به منظور دقیق‌تر شدن این فرآیند شخصی‌سازی سوالات باید در دستور سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه درباره آزمون کنکور و آزمون نهایی دانش‌آموزان دغدغه وجود دارد متذکر شد: هر دو مجموعه متولی به دنبال شخصی‌سازی سوالات هستند که لازمه آن رایانه آزمون‌گیر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: این رایانه تولید داخل و کنترل شده توسط شبکه داخلی است، همچنین کاغذ در این فرآیند حذف و آزمون بدون کاغذ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده ۴۰ هزار نفر آزمون کنکور را به وسیله دستگاه‌های آزمون‌گیر می‌دهند ادامه داد: نکته قابل توجه منافع اقتصادی است که با فروش ولو دادن سوالات آزمون‌ها کسب می‌کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: درآمدزایی از فروش سوالات هر سوال ۵۰ میلیون اعلام شده از همین رو گذشته از بحث تقلب مباحث درآمدزایی هم شایع است.

وی گفت: با تصمیم گرفته شده مبلغی معادل ۶۰۰ میلیارد تومان برای وزارت علوم و ۱۲۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات اختصاص داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: با تدابیر انجام شده تا یکی دو سال آینده بساط تقلب و فروش سوالات برچیده می‌شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.